به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، کمتر از پنج ماه به آغاز ۴۱ امین جشنواره فیلم فجر که به گفته بسیاری ویترین سینمای ایران است، مانده و این فستیوال بزرگ سینمایی به دبیری مجتبی امینی در دو بخش ملی و بین الملل در بهمن ماه برگزار خواهد شد؛ بر اساس فراخوان جشنواره ثبت نام بخش بین الملل از ۱۵ شهریور ماه و بخش ملی از اول آبان ماه آغاز می شود و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

در روزهای گذشته روابط عمومی سازمان سینمایی در خبری اعلام کرد که طی ده ماه گذشته، ۵۳ عنوان فیلم از سوی اداره کل دفتر نظارت بر تولید فیلم سازمان سینمایی موفق به کسب پروانه ساخت شده اند؛ با جست و جو در میان این تعداد فیلم، کارگردان ها و تهیه کنندگان آنها، نام های آشنایی برای اهالی سینما به چشم می خورند که بدون شک بیشتر آنها با نیم نگاهی به جشنواره فجر، در حال پیش تولید و یا آغاز فیلمبرداری پروژه سینمایی خود هستند که از خلاصه فیلم، بازیگران و موضوع برخی از آنها اطلاعاتی کم و بیش رسانه ای شده و برخی به مانند همیشه، به صورت چراغ خاموش در حال آماده سازی فیلم خود هستند. قصد داریم تا در ادامه نگاهی گذرا به این نام های آشنا داشته باشیم.

بی خیال فجر

مرد ایرانی

اهالی سینما همه محمدحسین فرحبخش را به عنوان تهیه کننده بدنه سینما می شناسند؛ تولید آثاری همچون زن ها فرشته اند، خالتور، آس و پاس، رژیم طلایی، سوغات فرنگ، دختر شاه پریون و بسیاری آثار دیگر با همین مضامین این فرضیه را جان می دهد و حالا قرار است فرحبخش سینمایی «مرد ایرانی» را جلوی دوربین ببرد که به گمان قوی در ادامه همان مسیر فیلمسازی اوست.

نکته قابل تامل این ماجرا حضور مجید مظفری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در این پروژه به عنوان کارگردان است که اولین تجربه سینمایی او به حساب می آید و تجربه ثابت کرده فردی مانند فرحبخش برای اکران فیلم خود خیلی منتظر فستیوالی مانند فجر نمی ماند و از طرفی جشنواره فجر نیز چندان اقبالی به این فیلم ها ندارد.

بخارست

اواخر خرداد ماه بود که فیلمبرداری فیلم سینمایی «بخارست» به تهیه‌کنندگی علی طلوعی، کارگردانی سید مسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی در تهران به اتمام رسید و در مرحله تدوین است و احتمالا تا الان بسیاری از کارهای پسا فیلمبرداری به اتمام رسیده و عوامل با گرفتن پروانه نمایش و بعد از ماه صفر به فکر اکران فیلم خود هستند.

پخش فیلم سینمایی «بخارست» که در ژانر کمدی اجتماعی است بر عهده شایسته فیلم است و اطیابی که تجربه دو فیلم پرفروش «دینامیت و انفرادی» را پشت سر گذاشته، بدن شک منتظر جشنواره فیلم فجر نمی ماند و احتمالا «بخارست» را در نیمه دوم سال راهی پرده سینما کند.

حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، پونه عاشورپور، غزال نظر، ایمان صفا، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، رضا بهبودی، غلامرضا نیکخواه و بابک کریمی در بخارست ایفای نقش کرده اند.

آتش بس۳

تهمینه میلانی در سینمای ایران بسیار فعال تر از عنوانی مانند کارگردان بوده و از سال ها \یش در کنار مسعود کیمیایی به عنوان منشی صحنه فعالیت کرده تا بعدها کار طراحی لباس و صحنه و به سبب قلمش، فیلمنامه بسیاری از آثار دیدنی سینمای ایران را نوشته و کارگردانی کرده است. اما عامه مردم و بدنه سینما شاید او را با سینمایی «آتش بس» به یاد بیاورند؛ فیلمی که محمدرضا گلزار و مهناز افشار زوج بازیگر آن بودند و همین استقبال تماشاگران باعث شد تا میلانی سری ۲ و حالا قسمت سوم این فیلم را بسازد.

خبر ساخت «آتش بس۳» به سرعت رسانه ای و به همان سرعت مختومه شد؛ محمد نیک بین همسر میلانی که معمولا تهیه کنندگی آثار او را برعهده دارد اعلام کرد که با وجود صدور پروانه ساخت سینمایی «آتش بس۳» خانم میلانی در حال ساخت سریالی برای شبکه نمایش خانگی است و این فیلم در زمان دیگری ساخته خواهد شد و درنتیجه طبیعتا به جشنواره امسال نخواهد رسید.

انتهای باغ  

نام سید ابراهیم عامریان با سینمایی «تگزاس» برای اهالی بدنه سینما شناخته شد و بعد تر با ساخت «تگزاس۲، دینامیت و انفرادی» و رکورد فروش این فیلم ها در سینمای ایران بر سر زبان ها افتاد. اما عامریان پیش تر و در سال ۹۴ مدیر تولید و مجری طرح سینمایی «من سالوادور نیستم» بود و و این همکاری با منوچهر هادی را با فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» ادامه داد تا خودش وارد عالم تهیه کنندگی شد.

حالا عامریان قرار است با همان نویسنده فیلم های قبلی خود یعنی حمزه صالحی، سینمایی «انتهای باغ» را به عنوان اولین فیلم خود کارگردانی کند و احتمالا برای اکران آن منتظر جشنواره نخواهد بود.

چراغ خاموش فجر

در میان فیلم هایی که از طرف سازمان سینمایی در ماه های گذشته پروانه ساخت گرفته اند، اسامی آشنایی برای اهالی سینما به چشم می خورد که تاکنون هیچ اطلاع رسمی و غیر رسمی از آغاز پیش تولید فیلمشان رسانه ای نشده است و این بدین معنی است که این افراد یا هنوز هیچ اقدامی برای ساخت فیلمشان انجام نداده اند و یا چراغ خاموش در حال طی کردن پروسه فیلمسازی خود هستند و زمان ثبت نام آثار جشنواره، قرار است مخاطبان خود را غافلگیر کنند.

سینمایی «قیف» به تهیه کنندگی سعید ملکان و کارگردانی محسن امیریوسفی، سینمایی «چشمهایش بزرگ علوی» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهمن فرمان آرا، سینمایی «حدود ساعت ۸ صبح» به تهیه کنندگی و کارگردانی منوچهر هادی، سینمایی «سمفونی باران» به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا امینی، سینمایی «آینه» به تهیه کنندگی علی اوجی و کارگردانی محمود کلاری، سینمایی «مدار بسته» به تهیه کنندگی سعید ملکان و کارگردانی مهدی جعفری و سینمایی «فیل» به تهیه کنندگی فریدون جیرانی و کارگردانی رضا گوران از فیلم هایی هستند که با همان دست فرمان «چراغ خاموش» در حال طی کردن مسیر هستند.

بیشتر بخوانید؛

تغییر چهره آقاخانی، پژمان و هوتن شکیبا
دوزیست؛ صدرنشین اکران مردادماه/ فروش میلیاردی ابلق تنها در ۳ روز

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.