به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، کودکان ، زنان و خبرنگاران از جمله مهمترین قربانیان تجاوزارت رژیم صهیونیستی هستند که اعتراض حتی حامیان این رژیم را هم درآورده است .

 

۱۸:۲۶ بیمارستان‌های غزه، دیگر توان پذیرش این حجم از زخمی‌ها را ندارند
شبکه تلویزیونی الغد به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد آمار بالای زخمی‌ها موجب شد مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در نوار غزه‏، دیگر به هیچ وجه، قدرت پذیرش و پاسخگویی نداشته باشند. اشرف قدرت گفت جنایات اشغالگران در هشت روز گذشته، با جنایات شان در جنگ سال ۲۰۱۴ که ۵۱ روز به طول انجامیده بود، برابری می‌کند.

وی تصریح کرد مراکز درمانی و بیمارستان‌های غزه، به ویژه در بخش‌های مراقبت ویژه، اورژانس و اتاق‌های جراحی‏، ساده‌ترین امکانات لازم را در اختیار ندارند. در حال حاضر در برابر در‌های ورودی اتاق‌های جراحی، صف‌هایی طولانی از زخمی هاست که شرایط خطرناکی دارند. در بخش مراقبت‌های ویژه نیز چنین است، اما تخت و مکانی برای بستری شدن و پذیرش این همه زخمی وجود ندارد. تمامی بیمارستان‌ها بیش از حد ظرفیت خود پرشده اند. برای رسیدگی هر چه بیشتر به بیماران و زخمی ها، از تمام ظرفیت‌ها استفاده شده است. حتی بیماران و زخمی‌ها روی زمین و در داخل حیاط مراکز درمانی بستری هستند. در چنین شرایطی، بیمارستان‌ها شاهد حضور هزاران و حتی ده‌ها هزار نفر از شهروندانی است که به اجبار، خانه و کاشانه خود را ترک کرده و برای در امان ماندن از حملات، به مراکز درمانی پناه آورده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد بخش درمانی نوار غزه، به علت محاصره کامل این منطقه، شرایط بسیار پیچیده‌ای دارد و حال این شرایط، بحرانی شده است. به بیماران و مجروحان، اجازه خروج از نوار غزه داده نمی‌شود و این تهدیدی جدی برای جان آنهاست. از همان ساعت‌های اولیه آغاز تجاوز با سفارتخانه‌های مختلف به صورت گسترده در تماس بودیم تا از وزارت بهداشت حمایت شود. همه از حجم مشکلات این بخش آگاه هستند، اما تا به الان، هیچ کمکی نشده است. سخن ما درباره ۲.۳ میلیون انسانی است که از سوی اشغالگران با پاکسازی نژادی روبرو هستند، تا به الان بیش از ۲۳۲۹ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۹ هزار نفر زخمی هم به بیمارستان‌های نوار غزه انتقال داده شدند و با این حساب فرصتی نیست که منتظر بمانیم تا اشغالگران اجازه دهند کمک‌های مورد نیاز بخش درمان، به نوار غزه برسد. جهان نباید برای ارسال کمک‌های بین المللی، منتظر مجوز اشغالگران باشد؛ چون در چنین شرایطی از صفحه‌های تلویزیون، شاهد فاجعه‌ای عظیم در بیمارستان‌های نوار غزه خواهند بود.

اشرف قدرت تاکید کرد مخالفت با ارسال کمک‌ها به نوار غزه، بخشی از سیاست نسل کشی است. اشغالگران می‌دانستند با آغاز تجاوز، مراکز درمانی نوار غزه، پاسخگوی مشکلات نخواهند بود؛ چون آنها از همه کمک‌هایی که به بخش درمان نوار غزه می‌رسد، آگاه بودند. به همین علت از توان بخش درمانی غزه آگاهی دارند. آنها امروز در حال کشتار مردم هستند و وقتی خودرو‌های امدادی برای کمک به آسیب دیدگان اعزام می‌شوند این خودرو‌ها و کادر‌های امدادی را نیز هدف قرار می‌دهند که تاکنون ۲۳ خودروی امدادی هدف قرار گرفته و ۱۵ نفر از کادر امدادی بخش درمان به شهادت رسیدند و ۲۷ نفر نیز زخمی شدند که این اتفاقات سبب شد بخش بهداشت و درمان ضعیف‌تر شود. دشمن، کمر به قتل همه فلسطینیان بسته است، عده‌ای را در حملات به شهادت می‌رساند و با ممانعت از ورود کمک‌های اضطراری بخش درمان موجب می‌شود زخمی‌ها نیز در معرض خطر جدی باشند. آنها حتی با مدیران بیمارستان‌ها تماس می‌گیرند و بر خلاف قوانین بین المللی و معاهده ژنو، خواهان تخلیه بیمارستان‌ها می‌شوند. این اقدامات دیوانه وار در سایه سکوت جهان ادامه دارد؛ در شرایطی که دنیای مدعی حقوق بشر، وظیفه دارد در برابر این مشکلات اقدام کند. سردخانه‌ها مملو از اجساد است؛ حتی برخی شهروندان، یخچال‌های مراکز تجاری خود را به وزارت بهداشت هدیه کرده‌اند تا برای نگهداری اجساد استفاده شود، با تداوم گلوله باران و بمباران مناطق مسکونی که آرامستان‌ها در آنجا قرار دارند، فرصتی برای دفن اجساد نیست. به همین علت تعداد قابل توجهی از اجساد شهدا با خطر متلاشی شدن روبرو هستند، این مشکل به یکی از نگران‌های جدی ما تبدیل شده است و ادامه این روند، بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

وی افزود رژیم اشغالگر، جنگی را برای نسل کشی آغاز کرده است. به همین منظور تمام تلاشش را بکار گرفت تا بخش بهداشت و درمان و خدمات انسانی نوار غزه را نابود کند. برای خارج کردن اجساد از زیر آوار و از مناطقی که مورد حمله قرار می‌گیرند هم، مشکلات زیادی داریم. امکانات لازم برای خروج اجساد از زیر آوار‌ها وجود ندارد. به همین علت خانواده‌هایی از یک هفته قبل در زیر آوار قرار دارند و نیرو‌های امداد و نجات نتوانستند این اجساد را از زیر آوار خارج کنند. مردم عادی نیز دست بکار شدند و سعی می‌کنند به هر طریق ممکن، آسیب دیدگان و شهدا را به مراکز بیمارستانی انتقال دهند. سئوال ما این است که چه تعداد انسان باید کشته شوند تا وجدان جهان بیدار شود؟
این مقام بهداشت و درمان در غزه گفت اینگونه نیست که بگوییم وضعیت جنوب غزه در قیاس با شمال آن بهتر است. اشغالگران، همه مناطق نوار غزه را در زیر آتش خود دارند. حملات به حدی شدید است که جغرافیای برخی مناطق را تغییر داده است. اینکه اشغالگران می‌گویند ساکنان نوار غزه از شمال به جنوب کوچ کنند، دروغی بیش نیست. آنها مردمی را که در حال انتقال به جنوب بودند، هدف قرار دادند که در این حمله، بیش از ۷۰ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

 

۱۸:۱۰ وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: وجود نتانیاهو برای اسرائیل تهدید است

۱۷:۵۹ مدیر بیمارستان کویته در غزه: تا آخرین نفس به خدمت رسانی به مردم ادامه می دهیم

مدیر بیمارستان کویته در غزه در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تاکید کرد با وجود درخواست رژیم اشغالگر، بیمارستان را ترک نمی‌کنیم؛ حتی اگر هنگام خدمات رسانی به زخمی‌ها و بیماران، شهید شویم.
صهیب الهمص افزود رژیم اشغالگر از ما خواسته است بیمارستان را ترک کنیم، ولی ما به این درخواست، پاسخ مثبت نمی‌دهیم و بیمارستان را ترک نمی‌کنیم؛ حتی اگر هنگام خدمات رسانی به بیماران و زخمی‌ها شهید شویم. ما مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم. اینجا بیمارستان غیرنظامی برای ارائه خدمات مدنی است.
وی گفت غزه با جنایت نسل کشی روبروست. از اعراب مسلمانان و آزادگان جهان می‌خواهیم ما را تنها نگذارند. حمله به بیمارستان ها، جنایت جنگی است و باید متوقف شود. مدیر بیمارستان کویتی در غزه گفت ما فقط غیرنظامیان را پذیرش کرده ایم و هیچ یک از نیرو‌های مقاومت یا هیچ مظاهر مسلحانه‌ای در بیمارستان وجود ندارد.
وی افزود در نوار غزه، هیچ جای امنی به جز بیمارستان‌ها برای مردم باقی نمانده است و ما در‌های این مکان امن را به روی مردم نمی‌بندیم.

 

۱۶:۵۶ تظاهرات مردم استانبول در حمایت از مقاومت در غزه

خبرگزاری یورونیوز اعلام کرد مردم شهر استانبول در ترکیه در حمایت از فلسطین و مقاومت در غزه دست به تظاهرات گسترده ای زدند.

۱۶:۲۰ فریاد تظلم خواهی پیرمرد فلسطینی در کنار اجساد کودکان فلسطینی 

به گزارش پایگاه خبری شهاب نیوز یک پیرمرد فلسطینی، تداوم کشتار بی گناهان در فلسطین را نتیجه سکوت جهانیان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی دانست. این مرد کهنسال که در کنار اجساد چند کودک شهید فریاد می‌زد؛ گفت در برابر سکوت جهان عرب‏، اروپا و دیگر جهانیان شاهد کشتار ده‌ها کودک فلسطینی هستیم. حال اگر یک کودک اسرائیلی بود چنین نبود، اما کودکان فلسطینی در سایه سکوت جهان کشته می‌شوند. اگر یک کودک یهودی کشته شود جنایت است، اما اگر ده‌ها کودک فلسطینی کشته شوند دروغ است. انالله و انا الیه راجعون.

۱۶:۰۳ تشییع پیکر شهید مقاومت در لبنان 

شبکه تلویزیونی المنار تصاویری از مراسم تشییع پیکر شهید مجاهد علی یوسف علاءالدین از اهالی منطقه سحمر در بقاع غربی لبنان که در حین مأموریت به شهادت رسید، پخش کرد. شمار زیادی از نیروهای مقاومت اسلامی لبنان و مردم عادی با در دست داشتن پرچم های حزب الله و تصاویر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم شرکت داشتند.

 

۱۵:۴۵ سازمان ملل، شمار کودکان شهید فلسطینی در غزه در طول یک هفته اخیر را بیش از کودکان کشته شده در اوکراین اعلام کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: سازمان ملل اعلام کرد: در یک هفته حمله “اسرائیل” به غزه، شمار کودکانِ (شهید) فلسطینی در غزه، بیشتر از آمار رسمی کودکان کشته شده در اوکراین است.
۱۵:۳۰ هدف قراردادن خبرنگاران در شهرک بیتا
به گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز،رژیم اشغالگر مستقیماً خبرنگاران را در شهرک بیتا در جنوب نابلس هدف قرار می دهد.
۱۵:۱۰ عضو جبهه مردمی: غزه را به گورستان صهیونیست‌ها تبدیل می‌کنیم

عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هشدار داد در صورت حمله زمینی به غزه، اینجا را به گورستان صهیونیست‌ها تبدیل خواهیم کرد.

ماهر مزهر در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که نهمین روز خود را پشت سر می‌گذارد گفت: درود بر مردم مقاوم و پایدار فلسطین که همچنان در این سرزمین ریشه دارند و بر ادامه حضور در این سرزمین اصرار می‌کنند. تجاوزات علیه ملت فلسطین همچنان ادامه دارد. تجاوزات علیه مقاومت فلسطین نیست، زیرا مقاومت هنوز پشت خط دشمن است و دشمن هنوز نتوانسته است مناطق اطراف نوار غزه را تحت کنترل خود در آورد. ارتش اسرائیل هنوز سردرگم است و هیچ کنترلی بر این مناطق ندارد. ارتشی که گفته می‌شد شکست ناپذیر است، الآن سست‌تر از خانه عنکبوت شده است.
۱۵:۰۰ تظاهرات مردم مغرب در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویری زنده از برگزاری تظاهرات گسترده مردم مغرب در رباط پایتخت این کشور در حمایت از فلسطینیان و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه آن‌ها در نوار غزه پخش کرد.

شماری از تظاهرکنندگان پرچم فلسطین را با خود حمل می‌کنند. تظاهرکنندگان شعار‌هایی در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی سر می‌دهند.
خبرنگار: بهرام محمدرضالو
منبع:  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.