به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمد جواد قاسمیان، معاون اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و دبیر رویداد ملی دیدار، درمورد این رویداد بیان کرد: از سال گذشته، یک نیازسنجی از طرف کارگروه ساماندهی مد و لباس انجام شد و با توجه به نگاه جامعی که به بازار داشتیم متوجه شدیم متأسفانه، در ایام عزاداری مناسبت‌های خاص و مذهبی، لباس‌های مناسب و کامل که در عین حال، ایرانی اسلامی باشند در دسترس مردم نبود و به همین دلیل، برنامه ریزی رویداد ملی دیدار را انجام دادیم و در حال حاضر، روی برگزاری این برنامه فعالیت می‌کنیم که در واقع، پیش رویداد جشنواره مد و لباس فجر با محوریت محرم و اربعین است.

به گفته معاون اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، انتشار فراخوان رویداد ملی دیدار از اردیبهشت ماه آغاز شد و طراحان و تولیدکنندگان این البسه از این موضوع اطلاع پیدا کردند و تاکنون ۵۰۰ اثر به دست دبیرخانه این رویداد ارسال شده است که از میان آثار، حدود ۳۰۰ اثر قابلیت نمایش دارند و ان شاءالله، از ۳ تا ۵ تیرماه در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه، رویداد ملی دیدار در هتل هما تهران برگزار خواهد شد و از تمام مردم ایران دعوت می‌کنیم که در این رویداد حضور داشته باشند و از تولیدکنندگان و اصحاب رسانه هم دعوت می‌کنیم تا در رویداد ملی دیدار شرکت کنند و گفتمانی درمورد طراحی و تولید لباس مناسب عزاداری داشته باشیم.

او با اشاره به تولید انبوه آثار به نمایش گذاشته شده در رویداد ملی دیدار تصریح کرد: با توجه به این که در بازار خلأ داشتیم و آن هم این بود که البسه موجود در بازار از لحاظ فرهنگی نامناسب بودند. به همین خاطر، هدف اصلی ما این است که لباس‌های مناسب این ایام برای مردم کاربردی شوند و در دسترس آن‌ها قرار گیرند. از اینرو، ابتدا با تولیدکننده‌های خُرد که می‌توانند رشد کنند و اشتغال پایدار به وجود آورند ارتباط برقرار کردیم و از آن‌ها تعهد گرفتیم در صورتی که این طرح‌ها مورد رضایت و حمایت بود به تولید انبوه برسند و با توجه به این که خود تولیدکننده در رویداد حضور دارد و ما از حلقه طراح صِرف درآمدیم و به سمت تولیدکننده رفتیم این نشان می‌دهد زنجیره تولید تا حدی رعایت شده و مورد اهمیت بوده است و ان شاءالله، در صورت حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف و تولیدکننده‌های بزرگ‌تر تا یک ماه یا چهل روز آینده، این البسه در بازار به تعداد انبوه خواهند رسید.

قاسمیان در پاسخ به این پرسش که آیا کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برنامه خاصی برای طراحی لباس‌های این چنینی یا برگزاری رویدادی مشابه رویداد دیدار را دارد یا خیر؟ افزود: کارگروه ساماندهی مد و لباس در دوره جدید به سمت کاربردی سازی رفته است. یعنی بررسی کرده که در موقعیت‌ها و زمان‌های مناسب چه نوع لباس و استایلی مورد استفاده مردم قرار بگیرد و براساس این نیازسنجی، کارگروه در حال انجام طراحی عملیات است و ان شاءالله، پس از این رویداد که برای لباس‌های مناسب محرم و اربعین برگزار می‌شود برای مناسبت‌های دیگری مثل ایام ولادت‌های مذهبی و اعیاد رجبیه و شعبانیه چنین رویداد‌هایی را برگزار خواهیم کرد و این رویداد‌های لباس‌های مناسبتی فقط محدود به ایام سوگواری نیست بلکه جشن‌ها را هم دربر می‌گیرد.

به گفته وی، یکی از دغدغه‌های اصلی کارگروه ساماندهی مد و لباس، علاوه بر کاربردی سازی برای حوزه لباس این است که بتواند سواد پوشاک را در ذهن همه مخاطبان جا بیندازد که هر لباس جایی و هر پوشش، مکانی دارد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.