به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، ملیحه ملک‌زاده فرد شامگاه یکشنبه در گردهمایی کودکان عاشورایی مراکز کانون استان اردبیل اظهار کرد: گردهمایی کودکان عاشورایی با عنوان میهمانان کوچک امام حسین (ع) همزمان با پنجمین روز ماه محرم در موکب مرام قاسم در محله اسلام آباد اردبیل برگزار شد.

وی با بیان اینکه موکب مرام قاسم هیئتی متشکل از عزاداران کودک و نوجوان کانون استان بوده که از محرم امسال آغاز به فعالیت کرده است، گفت: اولین برنامه هیئت با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: واقعه عاشورا به عنوان یک مکتب انسان ساز هویت شیعیان جهان اسلام به شمار می‌رود و نسل‌های جدید باید با پیام‌ها و درس‌های عبرت آموز این مکتب آشنا شوند.

ملک‌زاده فرد با بیان اینکه قیام عاشورا پس از گذشت چندین سال با عزاداری‌ها زنده نگه داشته شده است، گفت: برپایی این مجالس سوگواری با مشارکت کودکان و نوجوانان سبب تبیین آموزه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی واقعه کربلا در این نسل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های تأثیر گذار این رویداد بزرگ تاریخی، درس ایمان، شهامت و شهادت بود که نوجوانی مانند شهید فهمیده و مرحمت بالازاده به تاسی از همین ویژگی‌ها، در سنین سیزده سالگی اسلحه به دست گرفته و قاسم وار تا پای جان در حفظ و حراست و دفاع از کیان کشور ایستادگی کرده و به شهادت رسیدند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.