مژگان سلطانی  معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، گفت: ۱۳ هزار ورزشکار بانوی سازمان یافته در اردبیل داریم که در ۱۰ سالن اختصاصی بانوان در اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ سالن در بخش خصوصی نیز مختص بانوان در نظر گرفته شده است، افزود: از ابتدای سال جاری موفق شدیم ۱۳ هزار بانوی ورزشکار را در اردبیل سازماندهی کنیم که اقدامی مناسب در راستای شناسایی استعدادهای بانوان ورزشکار در این استان است.

وی تعداد ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی در بخش بانوان را ۱۹ بازیکن اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد بازیکن ۷ بازیکن به عنوان عضو تیم ملی به مسابقات جهانی و بین المللی اعزام و مدال کسب کرده اند که این امر نشان دهنده ظرفیت بالای ورزش بانوان در اردبیل است.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با تاکید بر اینکه با تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ورزشی در اردبیل رشد قابل توجهی را در ورزش بانوان در سطح ملی و بین المللی شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: دو بانوی ورزشکار در اردبیل به عنوان رئیس هیئت استان و ۲۹ بانو نیز در سطح هیأت‌های ورزشی شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

سلطانی از میزبانی سه دوره اردوی تیم ملی در دو رشته اسکی روی چمن و یک دوره تنیس روی میز ناشنوایان و مسابقات وزنه برداری کشور و کاراته بین المللی از ابتدای سال جاری در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در بحث نیروی انسانی ۶ شهرستان پارس آباد، گرمی، بیله سوار، کوثر، نمین و سرعین که ظرفیت بالای گردشگری و استعدادهای ورزشی را دارند فاقد کارشناس در حوزه ورزش بانوان هستند که امیدواریم با رفع کمبود نیروی انسانی و زیرساخت‌های امکاناتی مانند پارک بانوان و مجتمع‌های مادران و دختران به جایگاهی برسیم که هیچ فردی در استان از ورزش باز نماند.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با افزایش بودجه ورزش بانوان اردبیل و با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان بتوانیم ورزش استان را ارتقا دهیم و روز به روز ورزشکاران اردبیلی در عرصه رقابت‌های ملی و بین المللی بدرخشند.

خبرنگار: ع

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.