به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، یوسف خدادادی در جشن گلریزان کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی اردبیل در سالن ولایت سپاه بیان کرد: نمایندگی ستاد مردمی دیه استان از سال ۱۳۸۱ تاکنون به آزادی بیش از پنج هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مجموع بدهی یا محکومیت افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال کمک کرده است.
وی اظهار کرد: همچنین حدود ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان اردبیل با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از سه هزار میلیارد ریال به صورت مستقیم با مراجعه خود مردم و خیران به زندان‌ها در این مدت آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.
معاون رییس‌کل دادگستری استان و نایب رییس هیات امنای ستاد دیه اردبیل با اشاره به اینکه ستاد دیه نمونه‌ای از احسان و نیکوکاری در قالب موسسه‌ای غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی است، گفت: اعضای این ستاد به صورت افتخاری به افراد نیازمندی که در پی مسائل و حوادث غیرعمد و مالی مانند بدهی یا تصادف و حوادث کار در زندان هستند و تمکن مالی لازم را برای پرداخت بدهی و آزادی از زندان ندارند، کمک می‌کنند.
معاون رییس‌کل دادگستری استان و نایب رییس هیات امنای ستاد دیه اردبیل با اشاره به موفقیت این نمایندگی در زمینه فرهنگ‌سازی و جذب کمک‌های خیران اظهار کرد: برخی افراد یک سوم اموال خود را صرف آزادی زندانیان کردند و حتی بسیاری از خانواده‌های عزادار هزینه مراسم ختم درگذشتگان خود را برای کمک به آزادسازی محکومان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی اختصاص دادند.
خدادادی تصریح کرد: این امر به فرهنگ عمومی در استان تبدیل شده و شرایط مناسبی به وجود آمده است که نسبت به سرنوشت و شرایط هم‌نوع و هم‌وطن خود بی‌تفاوت نباشیم.
وی با اشاره به آزادی ۳۴۷ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که سال گذشته ۲۴۲ نفر آنها از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ بدهی یا محکومیت سه هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال بودند که با حمایت‌های نمایندگی ستاد دیه اردبیل از محل کمک‌های نقدی خیران آزاد شدند.
معاون رییس‌کل دادگستری استان و نایب رییس هیات امنای ستاد دیه اردبیل همچنین گفت: ۱۰۵ نفر از زندانیان با مجموع بدهی یا محکومیت یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بدون هیچ پرداختی و با کمک‌های مشاوران و مددکاران از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.
وی با اشاره به آزادی ده‌ها نفر از زندانیان در پی مراجعه مستقیم مردم و خیران به زندان‌ها افزود: کارکنان نمایندگی ستاد دیه در اردبیل تلاش‌های بسیاری برای فراهم کردن زمینه آزادسازی زندانیان نیازمند متحمل می‌شوند، به طوری که تنها در یک سال گذشته افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال از شاکیان پرونده‌ها گذشت گرفتند.
خدادادی بیان کرد: همکاران قضایی سال گذشته حکم‌های اعسار و تقسیط خوبی صادر کردند، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت گردید و ۱۴۰ میلیارد ریال هم کمک بلاعوض به محکومان نیازمند داده شد تا در سایه این تلاش‌ها ستاد دیه اردبیل در سطح کشور حائز رتبه برتر شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.