به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، فرماندار اردبیل در نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان اردبیل خواهند بود، گفت: ۲۲ هزار رای اولی در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین پای صندوق‌های رای می‌روند.
سیدمحمد اعتماد اعجازی بیان کرد: اسامی ۱۱۷ نفر به عنوان نامزد تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان به فرمانداری معرفی شده بود که تاکنون پنج نفر از ادامه رقابت انصراف داده‌اند.
وی افزود: مهلت قانونی نامزد‌ها برای انصراف از انتخابات هشتم اسفندماه است و از این رو آگهی فهرست نهایی نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین روز نهم اسفندماه اعلام خواهد شد.
فرماندار اردبیل اظهار کرد: فهرست نام، موقعیت و نشانی شعبه‌های رای‌گیری در شهر اردبیل، بخش‌های مرکزی، هیر و ثمرین، شهر نمین، بخش‌های عنبران و ویلکیج، شهر سرعین، بخش مرکزی، بخش سبلان و ایردموسی، شهر نیر و بخش کوراییم آماده شده و فردا زیر چاپ می‌رود تا در شعبه‌ها نصب شود.
وی اضافه کرد: همه دست‌اندرکاران شعبه‌های اخذ رای از جمله نمایندگان فرمانداری، بازرسان و کاربران دستگاه‌های احراز هویت مشخص شدند و دوره‌های آموزشی نمایندگان فرمانداری برگزار شده است، علاوه بر این دوره آموزشی کاربران دستگاه‌ها در حال برگزاری است و هفتم اسفند نیز همایشی با حضور نمایندگان فرمانداری برگزار خواهد شد.
اعتماد اعجازی با بیان اینکه هماهنگی لازم با فرمانداری‌های نیر، نمین و سرعین در مورد نحوه تحویل ملزومات و تعرفه‌ها انجام شده است، ادامه داد: دستگاه‌های احراز هویت هم ۷۲ ساعت پیش از رای‌گیری در حضور اعضای هیات نظارت فک پلمب و آخرین اطلاعات و آمار مربوط به سازمان ثبت احوال در آنها به‌روز رسانی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود روز انتخابات ارتباطات همه دستگاه‌ها به صورت برخط (آنلاین) باشد، ولی آمادگی برای ثبت برون‌خط (آفلاین) اطلاعات نیز وجود دارد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.