به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در آئین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت که صبح شنبه در مدرسه لاله اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: امروز سه هزار و ۳۰۰ مدرسه در قالب ۱۲ هزار کلاس درس میزبان ۲۶۳ هزار دانش‌آموز خواهند بود تا سال تحصیلی جدید آغاز شود.

کلام‌الله صفری تصریح کرد: سال تحصیلی جدید را با شعار «مدرسه اثربخش، مهر مردمی و معلمان تمدن‌ساز» در حالی آغاز می‌کنیم که در ۱۹ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش اردبیل ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی نیز پای کلاس‌های درس حاضر شده تا فرآیند تعلیم و تربیت به صورت رسمی و در سال تحصیلی جدید آغاز شود.

وی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا جریان یاددهی و یادگیری را در نظام تعلیم و تربیت به شکل مستمر ادامه داده و زمینه تحول را در این عرصه فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: دانش‌آموزان، معلمان و والدین آنها یک جریان ناب آموزشی و تربیتی مؤثری را در سال تحصیلی فراهم می‌کنند تا در دولت مردمی بتوان اهداف نظام آموزش و پرورش را به معنای واقعی تحقق بخشید.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آغاز سال تحصیلی امسال با ایام آغاز زعامت امام عصر (عج) مقارن شده که مهر مهدوی و هفته بازگشایی مدارس را گرامی می‌داریم و تلاشمان بر این خواهد بود تا در سال تحصیلی جدید در کنار زدودن کاستی‌ها و نقص‌ها، با قدرت و قوت در سنگر تعلیم و تربیت برای نسل آینده تلاشی مؤثر و جهادی واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تمام مقدمات کار از سه ما پیش در قالب پروژه مهر انجام شده و در کنار توزیع کتاب‌های درسی و ساماندهی معلمان، سعی داریم تا از امروز دانش آموزان سر کلاس‌ها حاضر شده و هیچ کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

صفری به برخی کمبودها نیز در حوزه سرانه فضاهای آموزشی و نیروی انسانی اشاره کرد و ادامه داد: قطعاً سعی شده تا با در نظر گرفتن این کاستی‌ها و افتتاح پروژه‌های جدید، بستری فراهم آید تا دانش‌آموزان به راحتی تحصیل خود را در کنار تهذیب و ورزش و تندرستی انجام دهند.

در این مراسم در کنار اجرای برنامه‌های مختلف سرود و شعرخوانی، پیام وزیر آموزش و پرورش توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل قرائت و زنگ مهر و مقاومت در آغازین روز سال تحصیلی در دبیرستان لاله اردبیل به صدا درآمد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.