به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، پرویز پروین معاون توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی اردبیل در حاشیه تجلیل از همیاران فعال در مشارکت اجتماعی شهرستان کوثر گفت: ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات، از اهداف کلی طرح توسعه پایگاه‌های سلامت اجتماعی بهزیستی است.

معاون توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی اردبیل افزود: پایگاه سلامت اجتماعی برای ارتقای سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توسط جمعیت همیاران سلامت اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد فعالیت می‌کند و یکی از رویکرد‌ها در پیشگیری اولیه از بروز آسیب‌ها، رویکرد جامعه‌نگر است و سازمان بهزیستی از ۲۰ سال پیش به ایجاد گروه‌های همیار سلامت اجتماعی و ظرفیت‌سازی محلی برای تقویت مشارکت شهروندی و اجتماعی اقدام کرده است.

پروین با بیان اینکه طرح مذکور زیرمجموعه برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد و ویژه گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال ساکن در مناطق آسیب‌خیز و افراد آسیب‌دیده است، خاطرنشان کرد: طرح “ارتقای توانمندی‌های شناختی و رفتاری” با هدف اقتدارافزایی جوانان به منظور مشارکت اجتماعی در حل مشکلات مربوط به خودشان طراحی شده است.

معاون توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی اردبیل ادامه داد: این طرح با هدف ارتقای مهارت‌های روانی -اجتماعی در گروه‌های آسیب‌پذیر در ۶ محله شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و کوثر برگزار می‌شود و طی سال‌های آتی در سایر شهرستان‌ها نیز عملیاتی خواهد شد.

پیش‌تر استاندار اردبیل به اداره کل بهزیستی استان تاکید کرده بود یک طرح جامع استانی به منظور از آسیب‌های اجتماعی با برش شهرستانی در کنار طرح‌ها و برنامه‌های کشوری باید تدوین شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.