به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه آمار اختلالات شنوایی نوزادان در استان، نزدیک به صفر است، گفت: برابر تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با ثبت احوال، بدون غربالگری شنوایی برای نوزادان شناسنامه صادر نمی‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: کاشت حلزون در گوش، رایگان است و خانواده‌ها هزینه بسیاری ناچیزی را متحمل می‌شوند و در سطح استان، فردی به عنوان پشت نوبت برای کاشت حلزون نداریم و کاشت حلزون بعد از ۹ سالگی میسر است.

رضایی ادامه داد: بهزیستی به بیمه خانواده‌های تحت پوشش توجه دارد و این افراد دارای دفترچه‌های خدمات درمانی هستند و باید از مراکز درمانی دولتی استفاده کنند تا بخشی از هزینه‌های آن‌ها از ناحیه بهزیستی پرداخت شود.

او افزود: کمپ ترک اعتیاد بانوان در مرکز استان با گنجایش ۶۰ نفر فعال است، اما ظرفیت آن پر نیست و خدماتی نظیر سم زدایی، آموزش‌های لازم و حرفه آموزی از سوی بهزیستی به بانوان حاضر در آن ارایه می‌شود و حدود ۴۰ درصد بانوان بهبود یافته بعد از ترک کمپ، ارتباط خود را با بهزیستی حفظ می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اعلام اینکه پیگیری، آموزش و حفظ کودکان خیابانی در حیطه وظایف بهزیستی است افزود: ۳۲۸ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی شده است و در حوزه کودکان کار و خیابانی ۱۲ دستگاه وظیفه دارند و بهزیستی دبیرخانه آنهاست و امسال در راستای ساماندهی و خدمات رسانی به جامعه هدف، چهار جلسه با دستگاه‌های مرتبط برگزار کرده ایم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.