به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مشاورین و واسطین ازدواج و کارگاه کنترل و کاهش طلاق با بیان اینکه در این کارگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به عنوان رابطان ازدواج به مدت ۳ روز آموزش‌های لازم را توسط اساتید کشوری خواهند دید، گفت: آسیب‌های کلی خانواده، مسائل منجر به کاهش و کنترل طلاق در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی آمار طلاق برای استان دارالارشاد و دارالمومنین اردبیل را بالا دانست و افزود: علمای دینی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در خصوص کاهش این آمار حرکت جدی داشته باشند.
حسنی با بیان اینکه ستاد ازدواج دانشگاهیان در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکیل شده و نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و استانداران به عنوان روسا و جانشینان این ستاد تعیین شده اند، گفت: سایت همرسانی نیز برای اولین بار به منظور برخورداری دانشجویان از ازدواج آسان راه اندازی می‌شود.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه این نهاد سالانه ۱۵ هزار زوج دانشجو را به مشهد مقدس اعزام کرده و دوره‌های ویژه با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌کند، ادامه داد: همایش ملی خانواده آرمانی نیز اسفندماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
وی حضور بیش از ۴.۵ میلیون جوان دانشجو در دانشگاه‌ها را یادآور شد و افزود: ازدیاد ازدواج و تسهیل و گسترش ازدواج آسان باید مورد توجه جدی در جامعه قرار گیرد.
حسنی با بیان اینکه در حال اخذ مجوز رسمی برای راه اندازی مرکز مشاوره برای خدمات رسانی به دانشگاه و جامعه هستیم، ادامه داد: بحث ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان نیز در دستور کار دانشگاه محقق اردبیلی قرار دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بیشترین برنامه‌های ماهواره‌ای در حوزه خانواده اجرا می‌شود، گفت: تمام تلاش دشمن نیز ورود به حوزه خانواده و ضربه زدن به آن است.
تاکید بر ضرورت تسهیل و گسترش ازدواج آسان در میان دانشجویاندکتر اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به آمار بالای طلاق در جامعه، گفت: متاسفانه قبح قضیه در جامعه شکسته شده و این وضعیت بسیار نگران کننده بوده و در حال تبدیل شدن به بحران است.
وی با بیان اینکه طلاق در روستا‌ها و شهر‌های کوچک بسیار کمتر از شهر‌های بزرگ است، افزود: متخصصین امر باید به این موضوع ورود کنند تا بتوانیم ضمن کاهش طلاق در جامعه، آنرا کنترل کنیم.
چمنی با اشاره به عوارض طلاق در جامعه، تصریح کرد: طلاق موجب ایجاد بحران در خانواده و آسیب رسیدن به فرزندان می‌شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه ازدواج و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: کلینیک مشاوره در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی خواهد شد تا بتوانیم بخشی از وظیفه خود در قبال جوانان را در حوزه دانشگاه انجام دهیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام گرفته برای راه اندازی کلینیک مشاوره در دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: نداشتن علم و اطلاعات کافی در زمینه ازدواج، عدم استفاده از منطق در ازدواج و مشکلات اقتصادی می‌توانند مهمترین عوامل طلاق باشند که امید می‌رود با راه اندازی کلینیک مشاوره بتوانیم در کاهش طلاق در جامعه گام برداریم.
تاکید بر ضرورت تسهیل و گسترش ازدواج آسان در میان دانشجویانجلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق را از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری دانست و گفت: متاسفانه در سالجاری علی رغم اقدامات دستگاه قضایی شاهد افزایش ورودی پرونده‌های طلاق در استان بودیم.
وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی برای کاهش و کنترل طلاق، افزود: از ابتدای سالجاری طلاق‌های قضایی دعاوی خانوادگی قبل از ثبت پرونده به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.
آفاقی تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی طلاق ضعف باور‌های دینی است؛ چراکه فساد اخلاقی و خیانت نیز از ضعف باور‌های دینی نشأت می‌گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل مشاوره قبل از ازدواج را بسیار مهم دانست و گفت: حل ریشه‌ای و عمیق اختلافات زوجه وظیفه اصلی مشاور است.
وی همچنین از راه اندازی کلینیک‌های حقوقی، روانشناسی و مشاوره خانواده در دانشگاه‌های استان تا پایان سالجاری خبر داد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:  روابط عمومی دانشگاه

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.