به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، آفاقی با اشاره به وضعیت نگران کننده در خرید و فروش کاغذ پاره‌ها و اوراق کاغذی در اردبیل به عنوان قرارداد‌های واگذاری تعاونی‌ها که هیچ تضمین و امکان قانونی برای احقاق حق قربانیان وجود ندارد، از مسئولان تعاون استان خواست با جدیت به موضوع تخلفات تعاونی‌های مدنظر ورود پیدا کرده، نتیجه را به دستگاه قضایی گزارش کنند.

وی با اظهار اینکه حتی در مواردی، از بابت عمل مجرمانه امکان تعقیب کیفری و جزایی عملکرد برخی از تعاونی‌ها در واگذاری قرارداد‌ها و اقدامات مرتبط وجود دارد، تاکید کرد: تعاونی‌های مربوطه جهت تعقیب، به دادگستری معرفی شوند. این مقام قضایی بار دیگر با تشریح مواد قانونی و ارکان بیع و معامله صحیح در خصوص زمین و مسکن، فروش و واگذاری موضوع شرکت‌های تعاونی مسکن قبل از تغییر کاربری و قرارداد‌های واگذاری تعاونی‌ها را غیر قانونی خوانده، از مردم شریف اردبیل خواست تا با آگاهی لازم از خرید و فروش چنین قرارداد‌هایی خودداری کنند.

آفاقی گفت: تا کنون بدلیل غیر قانونی بودن چنین اقداماتی و مشکلات مفاد و ارکان چنین قراردادهایی، امکان صدورهیچ حکمی به نفع قربانیان و مال باختگان ازبابت ایفاء تعهد یا الزام به تنظیم سند وجود نداشته است. لزوم هماهنگی و نظارت و اقدامات شایسته از سوی کانون سردفتران و اتحادیه مشاورین املاک و اتمام حجت به افراد متخلف سودجودر این خصوص از جمله تاکیدات معاون مقام عالی قضایی خطاب به مسئولان حاضر بود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.