به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حاتم طهماس پور مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: در این نوروزگاه‌ها و چادر‌های عشایری، تولیدات و توانمندی و سبک زندگی عشایر استان به‌نمایش گذاشته شده است.

وی برپایی نوروزگاه‌های عشایری را فرصتی مغتنم برای نمایش توانمندی‌های تولیدی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی عشایر و همچنین عرضه محصولات این جامعه تولید کننده و زحمتکش به مسافران نوروزی عنوان کرد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل عنوان کرد: برای معرفی جامعه و زندگی عشایری استان اردبیل تاکنون علاوه بر اجرای ۹ جشنواره کوچ عشایر در فصل بهار، نخستین موزه عشایری استان نیز به منظور ایجاد فضایی برای معرفی جاذبه‌ها، سبک زندگی، آیین‌ها و فرهنگ زندگی جامعه کوچ‌نشین در شهرستان گرمی دایر شده است.

وی اظهار کرد: در این موزه همه مولفه‌های مربوط به آداب، آیین، رسوم، سبک زندگی و نقش جامعه عشایری در فرهنگ و اقتصاد منطقه و نیز معرفی نقش آنها در مرزبانی و حراست از میهن اسلامی عرضه شده است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:  خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.