به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمدعلی پهناور مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار متقاضی برای دریافت وام ازدواج به بانک‌های عامل معرفی شدند که پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد و بانک‌ها نسبت به تسریع پرداخت این تسهیلات اقدامات مناسب و هماهنگی را شروع کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال منابع در این زمینه از سوی بانک‌های عامل تأمین و برای متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده و تلاش بر این است تا پایان سال این روند همچنان ادامه پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کنار تسهیل امر ازدواج، سعی بر این بوده تا از زوجین حمایت‌های لازم انجام شود تا فرزندآوری را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار دهند.

پهناور افزود: با همکاری راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲ اولویت اصلی که تأمین مسکن و اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه حمایت و همراهی لازم نیز انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان برای ۶۲۱ زوج دارای سه فرزند و بالاتر تخصیص زمین انجام شده و برای سایر متقاضیان نیز به دنبال تأمین زمین هستیم تا خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر در قالب این قانون از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم بهره‌مند شوند.

پهناور اضافه کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از اولویت‌های اصلی ساخت سرپناه برای زوجین جوان است که امیدواریم سال آینده شاهد تکمیل و تحویل این واحدها به متقاضیان باشیم.

وی بیان کرد: ۳۴ طرح اشتغالزای جوانان نیز در ماه‌های اخیر مورد حمایت بانک‌های عامل قرار گرفته و در ۱۹ مورد طرح اشتغالزا نیز پرداخت تسهیلات را به مبلغ ۳۳ میلیارد تومان شاهد بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا با تسهیل ازدواج، تأمین مسکن و اشتغال مناسب زمینه عمل به بند بند قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را فراهم کنیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.