به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، صادقه اعتماد استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: گرچه واقعه کربلا در زمان محدودی اتفاق افتاد اما درس‌های آن ویژه زمان و مکان خاصی نیست و در طول تاریخ درس‌آموز و تأثیرگذار در شکل‌گیری بسیاری از قیام‌های حق‌طلبانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با قیام و مبارزه خود با ظلم و جهل به همه انسان‌های آزاده آموخت که نباید به خاطر ثروت و مقام، هر نوع خواری و ذلت را قبول کرد.

استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل با تاکید به اینکه اساس حرکت سیدالشهدا (ع) و قیام عاشورا با شعار “هیهات منا الذله” بود، بیان کرد: زندگی در زیر سلطه یزیدیان و ظالمان زمان مرگ است و کشته‌شدن در راه مبارزه با آنان و حفظ آرمان‌های مقدس حیات آفرین می‌باشد.

اعتماد با اشاره به عبرت‌ها و درس‌های مهم عاشورا، تصریح کرد: شناخت تکلیف و ایستادگی در برابر ظلم منحصر به زمان خاص امام حسین (ع) نیست بلکه در هر برهه‌ای از زمان و مکان هرگاه نظیر آن پیش بیاید بایستی همه با آن مقابله کنند.

مبلغ دینی حوزه‌های علمیه خواهران اردبیل گفت: عزت و آزادگی پیام ماندگار نهضت عاشورا و ندای جاویدان سالار شهیدان است که در طول تاریخ الگوی مناسبی برای حق‌طلبان و آزادی‌خواهان بوده است.خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.