به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، ملیحه ملک زاده فرد بعدازظهر دوشنبه در آئین یاس بهشتی سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) در کانون استان اردبیل اظهار کرد: حضرت زهرا (س) سرور زنان عالم است و زندگی این بانوی بزرگ در تمامی مراحل آن الگویی مناسب برای همه افراد جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه پرورش یافتگان مکتب فاطمی به تاسی از همین الگو به سعادت دنیا و آخرت دست می‌یابند، خاطرنشان کرد: مادران شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرورش و تربیت یافتگان مکتب فاطمی و حسینی هستند که با تربیتی فرزندانی مثل حضرت عباس و صبری زهرا و زینب گونه برای دفاع از اسلام و قرآن گام برداشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با تاکید بر عامل شناخت در مسئله الگوپذیری از سیره حضرت زهرا (س) گفت: کسانی که به شناخت و درک مناسبی از جلوه‌های رفتاری این بانوی بزرگ اسلام دست پیدا می‌کنند در پیروی از منویات ایشان پایدار مانده و چالش‌های مختلف زندگی را به سلامت پشت سر خواهند گذاشت.

ملک زاده فرد تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در دوران کودکی بهترین فرزند برای پدر و مادر و پس از ازدواج بهترین همسر برای شوهر و مهربان‌ترین مادر برای فرزندانش بود و تبیین این رفتارهای درس‌آموز کامل‌ترین الگو برای بشریت در همه زمان‌هاست.

وی با بیان اینکه مربیان کانون در شناساندن و انتقال مفاهیم ارزشمند این ویژگی‌ها برای اعضای کانون به خصوص نوجوانان وظیفه مهمی برعهده دارند، ادامه داد: کودکان و نوجوانانی که عضو کانون می‌شوند امانتی الهی در دستان ما هستند و ما باید در مسیر هدایت دینی و الهی این سرمایه‌های معنوی جامعه گام‌های درستی برداریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به توطئه اغتشاشات اخیر دشمن گفت: دشمن به طور مستقیم هویت زنان ما در این اغتشاشات نشانه گرفته بود اما زنان بزرگ ایران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مقابل ده‌ها توطئه دشمن مقابله کرده اند و امروز با شناخت کامل از نیات شوم و براندازانه دشمن در مقابل اغتشاشات طراحی شده از سوی استکبار جهانی به میدان آمده و با اطاعت از رهبری و ولایت فقیه مشت محکمی بر دهان بدخواهان و دشمنان زدند.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شده بود، شعرخوانی و قصه گوئی در وصف حضرت زهرا (س) انجام شده و سالروز شهادت بانوی بزرگ عالم اسلام گرامی داشته شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.