به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمد گل‌فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: فضای دوستدار کودک در ۵ استان استان ایلام، خوزستان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی به مناسبت اربعین حسینی با رویکرد ترویج فرهنگ عاشورا در بین کودکان و نوجوانان برپا شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این طرح از ۱۸ شهریور ماه آغاز و تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت، گفت: تاکنون بیش از۶هزار کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شده‌اند.

به گفته رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، این طرح برای جاماندگان اربعین حسینی نیز اجرا خواهد شد و هر استان در طول مسیر پیاده‌روی شاهد چادر‌ فضای دوستدار کودک خواهد بود.
گل فشان افزود: فضای دوستدار کودک با ایجاد کارگاه نقاشی، تماشای فیلم و بازی برای کودکان سبب شد تا اربعین و فلسفه قیام امام حسین با فهم کودکانه به گروه مخاطب منتقل شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خاتمه تصریح کرد: ایجاد فضای دوستدار کودک باعث انگیزه در کودکان و خاطره‌ای خوش در ذهن آنها از مراسمات مذهبی و پیاده‌روی اربعین حسینی می‌شود و تا مدتها این خاطره در ذهن آنها می‌ماند.

منبع: راه دانا

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.