به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمد جعفرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: تغذیه با شیر مادر به خاطر مزایای بی شمار برای تمامی شیرخواران بر هرگونه تغذیه جایگزین ارجحیت دارد.
وی با تاکید بر اهمیت تغذیه با شیر مادر خاطرنشان کرد: هفته اول آگوست ۱۰ الی ۱۶ مردادماه به دلیل اهمیت تغذیه با شیر مادر به نام هفته جهانی «ترویج تغذیه با شیر مادر» نامگذاری شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به اینکه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیرمادر سال ۲۰۲۳ بر شیردهی و اشتغال تمرکز دارد، هدف آن نشان دادن اثر مرخصی با پرداخت حقوق، حمایت در محل کار و هنجار‌های نوظهور تغذیه با شیر مادر است که والدین خودشان آن‌ها را احساس و درک می‌کنند.
جعفرزاده افزود: به موازات پذیرش روزافزون شیردهی از لحاظ فرهنگی و آگاهی رو به گسترش در مورد فواید شیر مادر در محیط کار نیز باید گرایش بیشتری نسبت به تغذیه با شیر مادر ایجاد شده و مسئولین بهداشتی و همچنین عامه مردم باید تلاش خود را برای تضمین قانونی حمایت از تغذیه با شیر مادر ادامه دهند.
وی تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر به عنوان یکی از حقوق اولیه کودک باید به رسمیت شناخته شود چرا که تغذیه با شیر مادر به خاطر مزایای بی شمار برای تمامی شیرخواران بر هرگونه تغذیه جایگزین ارجحیت دارد.
جعفرزاده اظهار کرد: با توجه به بند ۲۲ قانون جوانی جمعیت، کلیه ادارات و سازمان‌های دارای کارکنان خانم موظف هستند زیرساخت‌های لازم در خصوص حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب را برای استراحت و شیردهی در راستای تحقق و ارتقای برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را فراهم کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر در حوزه بهداشت با ارائه آموزش‌های صحیح به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مشاورین تخصصی شیر مادر زمینه حمایت و تشویق مناسب برای شیردهی مادران فراهم شده است.

دهم تا شانزدهم مرداد
هفته جهانی تغذیه و ترویج استفاده از شیر مادر
دهم تا شانزدهم مرداد به نام هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است. شیر مادر کامل‌ترین و سالمترین غذا برای نوزاد است و محرومیت تنوزاد از این نعمت الهی صدمات زیادی به سلامتی او وارد خواهد کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.