به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در هفته دولت با دختران نخبه و رتبه های برتر کنکور امسال دیدار کرد.

معاون امور زنان و خانواده گفت: هدف از این نشست این است که خانم‌ها و دختران ما بدانند پشتوانه و پایگاهی برای حرکت و قدم‌هایی که می‌خواهند بردارند، وجود دارد و بدانند ما همراهشان هستیم.

دکتر خزعلی ضمن اشاره به چالش‌ها و خلاها در حوزه زنان و خانواده در حیطه علمی تحقیقاتی، افزود: جهت‌گیری‌های تحقیقات علمی و تلاش‌های فناورانه باید در مسیر تعالی خانواده باشد تا هم استحکام بنیان خانواده تضمین شود و هم شرایط مورد نیاز بانوان بهتر فراهم شود.

وی در ادامه اشاره کرد: از تأکیدات بسیار زیاد رئیس جمهور، ارتباطات مردمی و ارتباطات نخبگانی است و شاید تنها دولتی که در آغاز کار سند تحول و برنامه راهبردی دارد، این دولت است و دو بخش این سند به زنان و خانواده مختص شده است و تاکید گردید که زنان باید پیشران و تحول آفرین باشند.

دکتر خزعلی افزود:شما نخبگان عزیز به همراه خانواده‌های محترمان در این مسیر پیشگام هستید.

معاون رئیس جمهور ضمن تشویق تلاش‌های نخبگان افزود: امیدوارم در برنامه‌های آینده با برنامه‌ریزی‌های منظم و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت بتوانید همه جنبه‌های زندگیتان را سامان دهید. بسیار مهم است که شما هم بتوانید به خانواده و اعضای خانواده خود توجه و ارتباط قوی داشته باشید و هم برای آینده خود برنامه داشته باشید.

دکتر خزعلی پس از شنیدن دغدغه و مشکلات دختران نخبه تصریح کرد: مطالبی که دوستان در رابطه با عدالت آموزشی فرمودند، کاملاً درست و بسیار مهم است و امیدوار هستیم بتوانیم با تغییر رویه‌ها و سیاست‌ها این عدالت را تا حدی برقرار کنیم. طبیعتاً خانواده‌هایی که پشتوانه‌های مالی و خانوادگی دارند، ممکن است فرزندان موفق تری داشته باشند ولی ما شاهد مواردی از شهرهای کوچک هستیم که توانستند به موفقیت های خوبی برسند و این یعنی نقش اصلی را خود بچه‌ها با تلاش و استعداد و توانایشان بازی می کنند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن نوعی سرقت هوشمندانه از سرمایه‌های ما دارد و ما باید زمینه را برای رشد نخبگان فراهم کنیم؛ از طرفی باید با غیرت وطنی برای کشوری که در آن رشد کردیم بایستیم. فرزندان ما باید در کنار علم نگاه تربیتی، اصالتی و هویتی و ملی را نیز داشته باشند. اخیراً هم آئین نامه‌ای  جهت حمایت از نخبگان به تصویب رسیده است که بی.نظیر است، امیدوار هستیم در اجرا هم بتوانیم به خوبی عمل کنیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.