به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:اگر زمانی شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» در این کشور داده می‌شد امروز با توجه به کاهش جمعیت و بحران سالخوردگی شعار وزارت بهداشت و مسئولان تغییر یافته و به «فرزند بیشتر زندگی بهتر» مردم ترغیب و تشویق می‌شوند.
لیلا مسعودی افزود: به دلایل متعدد خانوار‌ها تمایلی به فرزندآوری ندارند و این امر به کاهش جمعیت کشور به ویژه جمعیت مولد منجر شده است.
وی گفت: در سطح کشور ۳۳ درصد خانوار‌ها تک فرزند هستند که این رقم در استان اردبیل به نسبت آمار پایین‌تری است و ۲۴ درصد خانوار‌های استان اردبیل تک فرزندی را انتخاب کرده اند.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مساله فرزندآوری را به عنوان یکی از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری یادآور شد و بیان کرد: مقام معظم رهبری به مساله نسل‌ها و موضوع فرزندآوری بسیار تاکید دارد چرا که اگر خانواده‌ها به این موضوع بی تفاوت باشند در آینده کشور ما بحران نیروی انسانی جوان و مولد روبرو می‌شود.
مسعودی دلایل فرزندآوری کم خانوار‌ها را معیشت نامناسب و هزینه‌های سنگین فرزندآوری اعلام و تصریح کرد: در کنار هزینه‌های سنگینی که تولد فرزندان جدید برای خانواده‌ها تحمیل می‌کند برخی بانوان به دلیل راحتی و آسایش خود از فرزندآوری استقبال نمی‌کنند که امیدواریم با برنامه ریزی مسئولان و حمایت‌ها و مشوق‌های اعمال شده این عارضه را کمتر شاهد باشیم.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به آثار و تبعات تک فرزندی نیز اشاره کرد و گفت: تک فرزندی در خانواده‌ها آسیب‌های جدی به همراه دارد چرا که افسردگی تک فرزند به همراه نبود همبازی هم سن و سال مشکلات و دغدغه‌های جدی را در این حوزه رقم زده است.
مسعودی اصلاح زیرساخت‌ها در کمک به افزایش رفاه و بهبود معیشت خانوار‌ها را عمل محرک و ترغیب کننده در زمینه فرزندآوری دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان امر بیشتر از وضعیت کنونی در این باب کمر همت بسته و به اشکال مختلف به افزایش جمعیت کشور و استان اردبیل کمک کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.