به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سردار جواد تقوی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف با شگرد کرایه خودرو به صورت دربستی و مسموم کردن رانندگان با نسکافه و آب میوه آغشته به قرص‌های خواب‌آور در اردبیل، بررسی موضوع به‌صورت ویژه با هدف دستگیری سارق یا سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات جامع و هدفمند و همچنین اظهارات مالباختگان، سارق که سابقه‌دار بوده و اعتیاد به مواد مخدر داشت شناسایی و با اشرافیت اطلاعاتی و حضور به‌موقع در پاتوق معتادان دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل اظهار کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های فنی پلیس به ارتکاب ۱۰ فقره سرقت به عنف اعتراف کرد.
سردار تقوی در تشریح نحوه سرقت این متهم گفت: این سارق حرفه‌ای پس از بی‌هوش کردن رانندگان و سرقت خودرو و اموال و مدارک داخل آن، با خانواده و بستگان رانندگان مورد طعمه تماس و با معرفی خود به عنوان پلیس و اینکه فرد مورد طعمه مرتکب جرم از جمله حمل مواد مخدر شده، درخواست مبالغ مختلف در قبال آزادی راننده را داده و اخاذی می‌کرد.
وی با بیان اینکه ارزش پرونده‌های کشف شده در رابطه با سارق به عنف ۲۰ میلیارد ریال است و همه خودرو‌ها به همراه تعدادی از اموال به سرقت رفته کشف شد، اضافه کرد: سارق دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با هشدار به سارقان و افراد هنجارشکن ادامه داد: امنیت جامعه خط قرمز پلیس بوده و پلیس اجازه خدشه‌دار کردن آن را به سارقان و افراد هنجارشکن نخواهد داد.
سردار تقوی افزود: توجه به هشدار‌های انتظامی و کاربردی کردن آموزش‌های همگانی پلیس در حوزه پیشگیری از سرقت، ضامن ناکامی سارقان است.
وی با بیان اینکه بهترین راه برای پیشگیری از سرقت‌ها همکاری مردم با پلیس است، اظهار کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.