به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با خانواده جانباز شهید «هاشم قربانی» که اعضای بدن او توسط خانواده برای هشت نفر اهدا شده است‌، اظهار کرد: ما نباید تردیدی در حسن اهدای عضو و ضرورت آن داشته باشیم چرا که با اهدای عضو یک فرد، هشت نفر احیا شده و به زندگی بازمی‌گردد.

وی با اشاره به تبعات فوت یک نفر برای خانواده تصریح کرد: قطعاً عقل و شرع به این کار ارزشمند راضی است و این عمل زیبای اهدای عضو در ردیف ثواب زنده کردن جمیع انسان‌ها قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه خداوند در نامه اعمال فرد اهداکننده ثواب «کانما احیا الناس جمیعا» را می‌نویسد، گفت: ما در این باب انتظار داریم مسئولان فرهنگی، صدا وسیما و دستگاه‌های متولی بیش از این پای کار بوده و تلاشی راستین داشته باشند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه در راستای اشاعه فرهنگ اهدای عضو تلاش بسیاری در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل انجام شده است، افزود: بنده همیشه کارت اهدای عضو خویش را به همراه دارم چرا که این اقدام را عمل مبارکی می‌دانم.

وی احیای انسان‌ها در محضر خداوند را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: حضور در بین خانواده‌هایی که اقدام به اهدای اعضای عزیز دل خود کرده‌اند، یک توفیق و یک حرکت فرهنگی ارزشمند محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در راستای تکریم خانواده‌های اهداکننده اشاره کرد و گفت: تصویب کرده‌ایم که به محضر هر خانواده‌ای که این اقدام حسنه را انجام داده‌اند، برسیم و در مجلس ترحیم آنها نیز شرکت کنیم.

آیت‌الله عاملی ویژگی‌های شخصیتی شهید «قربانی» را یادآور شد و خاطرنشان کرد: شهید «قربانی» جانبازی بودند که هنگام حیات با اهدای سلامتی خود برای عزت کشور، بعد از مرگ نیز این توفیق را پیدا کرد که موجب احیای هشت نفر شود.

وی با تاکید بر اینکه این آثار همه مرهون آموزش مذهبی در خانواده است، اضافه کرد: استان اردبیل در اهدای عضو از میانگین کشوری بالاتر است.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: طبق گزارش متخصصان در کشور ما از سه هزار نفر مرگ مغزی تنها خانواده یک‌هزار نفر حاضر به اهدای عضو می‌شوند که این آمار در اردبیل ۵۰ درصد است.

وی تصریح کرد: از ۲۰ نفر مرگ مغزی که داشتیم، ۱۰ نفر اعضای بیمار خود را تقدیم کردند.

آیت‌الله عاملی با قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکارانی که در راستای ترویج فرهنگ حسنه اهدای عضو تلاش می‌کنند، گفت: خانواده‌هایی که تصمیم می‌گیرند اهدای عضو کنند، در نگاه خداوند متعال جایگاه خاص دارند و فرد اهداکننده نیز از اینکه اعضایش سبب شده خانواده‌هایی که شاید با درگذشت عزیزانشان متلاشی می‌شدند، حفظ شوند، روسفید به محضر خداوند رسیده است.

امام جمعه اردبیل افزود: تصمیم برای اهدای عضو برای خانواده و برای بازماندگان یک تصمیم ساده نیست بلکه فقط کسانی که به عالم غیب و ابدیت باور دارند، به این حسنه بزرگ اقدام می‌کنند.

منبع: مهر

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.