به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این شاخص باید به بالای ۲ برسد تا جمعیت کشور جایگزین شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: شاخص فرزندآوری کنونی جمعیت کشور را به سمت سالمندی برده است و مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

دکتر خزعلی گفت: موضوع خانواده فرزندآوری و فرزندپروری از پیش نیاز‌های جامعه ماست که بی توجهی به آن در آینده آسیب‌رسان خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بانوان باید در این امر مقتدرانه حضور داشته باشند، افزود: این معاونت بخش‌های مربوط به امور بانوان در زمینه جمعیت را پیگیری می‌کند، اما ستاد ملی جمعیت مدیریت کلان را بر عهده دارد.

دکتر خزعلی تاکید کرد: تدوین مقررات (نظام واره) اشتغال بانوان در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور قرار دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حمایت از دورکاری بانوان، مرخصی‌های مورد نیاز مادران وهمچنین ایجاد مهد کودک در ادارات با تلاش معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیگیری می‌شود.

دکتر خزعلی گفت: مکاتباتی با ادارات مختلف برای ارائه گزارش میزان مرخصی بانوان همچنین کاهش ساعت کار آنان و ایجاد مهد کودک داشتیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: هدف ما امکان رسیدگی بیشتر مادران به فرزندانشان و تشویق به فرزندآوری است.

‏دکتر خزعلی تصریح کرد: ادارات باید برای ازدواج و فرزندآوری کارکنانشان تشویق‌هایی در نظر داشته باشند و مکاتباتی در این زمینه نیز انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:حمایت از تامین مسکن والدین فرزندان چهار قلو و بالاتر به نتیجه رسیده است.

‏دکتر خزعلی خاطرنشان کرد: حمایت از ازدواج و فرزند آوری شهروندان دهه ۶۰ به منظور پیشگیری از تجرد قطعی و افزایش امکان فرزندآوری در کشور هم از دیگر فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.