به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از مشرق ، نخستین شب جمعه ماه پربرکت رجب در حالی فرا می رسد که با نمایان شدن هلال ماه در آسمان، یکی از بهترین ایام برای دعا و درخواست از خدا است.
در چنین شبی که موسوم به لیله الرغائب است، نقل است فرشتگان از آسمان به زمین خاکی سرازیر می شوند و ساکن زمین می شوند و پیغام بر نیت های پاک بندگان خداوند هستند. بنابراین ضمن تاکید بر اعمالی که مربوط به چنین شبی است، فرصت طلب خواسته های به حق و آرزوهای دست یافتنی را نمی توان از دست داد.
در باب فضیلت این شب، سخنان بسیاری بیان شده است. آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی صاحب کتاب المراقبات در باب لیله الرغائب مطالبی بیان کرده است که در ادامه می خوانید:
«چنانچه شب اول ماه مصادف با شب جمعه بود، سزاوار است عمل لیله الرغائب را نیز انجام دهد. از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده است که فرمودند: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید. زیرا شبی است که فرشتگان آنرا لیله الرغائب می نامند.
این نامگذاری به این جهت است که هنگامی که یک سوم از شب گذشت هیچ فرشته ای در آسمان ها و زمین نمی ماند مگر اینکه در کعبه و اطراف آن جمع می شوند. آنگاه خداوند به طور غیرمنتظره ای بر آنان وارد شده و می فرماید: ای فرشتگانم! هر چه می خواهید از من درخواست کنید. فرشتگان عرض می کنند: حاجات ما این است که از روزه داران رجب درگذری. خداوند می فرماید: این کار را انجام دادم.
بهتر است کسی که این حدیث را می شنود، در این شب، زیاد بر فرشتگان صلوات فرستاده تا تکلیفی را که آیه ۱۲ تحیت به عهده ما گذاشته به اندازه توانایی انجام داده باشد. سپس رسول خدا (ص) فرمودند: کسی که روز پنجشنبه اول رجب را روزه گرفته و …

انتهای پیام/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.