به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از دیار آفتاب؛ نامجو جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور شامگاه سه شنبه در جلسه با اعضای ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه این ستاد یادگار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: نوع دیدگاه شهید سلیمانی به ما آموزش می دهد. باید با دیدگاهی فراجناحی و جذب حداکثری در این ستاد کار کنیم.

وی افزود: آنچه که این ستاد را اعتبار داده، اعتماد مردم به ماست. البته ما هم برای اعتمادسازی، اقدامات موثری از جمله شفافیت را در پیش گرفته ایم و اساسنامه ستاد برای ثبت به وزارت کشور ارسال شده است.

نامجو با بیان اینکه باید از طرق مختلف مردم را به این ستاد جذب کرد، ادامه داد: باید به شبهات مردم درباره این ستاد پاسخ داده شود و از همه ظرفیت ها از جمله فضای مجازی و رسانه ها در راستای جذب عموم مردم به این ستاد و جمع آوری کمک های آنان استفاده شود.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: متاسفانه استان مرکزی علیرغم ظرفیت های بسیاری که دارد، جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه جمع آوری کمک های مردمی نیست و باید برای استفاده از تمامی ظرفیت ها، تحولی رخ بدهد تا بتواند جزء استان های برتر باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه خادمین در سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: این سامانه در راستای شفاف سازی هزینه کرد مبالغ اهدایی از سوی مردم راه اندازی شده و افراد در این سایت می توانند مشاهده کنند که مبالغ اهداییشان به چه منظوری و در کجا استفاده می شود.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه در تلاشیم تا تمام موکب های اعزامی از ایران، در عراق جای ثابت داشته باشند، تصریح کرد: طبیعی است که برخی موکب ها امکانات بیشتری داشته و خدمات بیشتری ارائه می دهند و برخی خدمات کمتر. باید تلاش شود تا موکب های قوی تر، ضعف موکب هایی با امکانات کمتر را بپوشانند تا زائر اباعبدالله آسایش بیشتری داشته باشد.

نامجو با بیان اینکه هنوز تکلیف سفر اربعین مشخص نشده، گفت: باید هماهنگی های میان دو کشور صورت بگیرد تا تکلیف این سفر زیارتی مشخص شود.

۶۵موکب در استان مرکزی ساماندهی شده است/ جمع آوری ۷میلیارد تومان جهت کمک مومنانه و زلزله زدگان سی‌سخت توسط موکب های استان

صفریان جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در جلسه مشترک با اعضای ستاد استانی و نامجو جانشین رئیس ستاد عتبات عالیات کشور با بیان اینکه ۶۵ موکب در استان مرکزی ساماندهی شده اند، گفت: از این تعداد ۶۱ موکب توسط برادران و ۴ موکب توسط خواهران مدیریت می شود و ۴۰ موکب داخل عراق و ۲۵ موکب داخل ایران به زائران امام حسین(ع) خدمت ارائه می کنند.

صفریان اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون، مبلغ ۷ میلیارد تومان توسط موکب های استان جمع آوری شده است که این مبالغ برای کمک های مومنانه، مقابله با کرونا و زلزله سی‌سخت هزینه شد.

وی با تشریح کمک های انجام شده به زلزله زدگان سی‌سخت، گفت: ارسال مواد غذایی به ارزش ده میلیون ریال، ارسال مصالح ساختمانی شامل گچ، ایزوگام، کاشی و … به ارزش ۵۹۰ میلیون ریال و تعهد تامین هزینه ۲ باب مدرسه ۶ کلاسه از جمله خدمات صورت گرفته توسط موکب های استان مرکزی در آن منطقه بود که ارزش تمام کمک ها به میزان ۴۰میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال می رسد.

صفریان در ادامه به بیان گزارش مالی ستاد استان در سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: میزان تعهد استان مرکزی در این سال مبلغ ۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است که ۳۸درصد این میزان یعنی ۲۷ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال آن تحقق پیدا کرده است. از این میزان ۱۸ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال وجوهات نقدی، ۳ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال طلا، ۴ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال کالا و اجناس و یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال در راستای تحقق طرح بنای نور بوده است.

وی به بیان گزارش مالی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخت و تشریح کرد: تعهد مالی استان همانند سال گذشته مبلغ ۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که تا به امروز ۷درصد آن یعنی ۴ میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال محقق شده که شامل ۲ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال وجوهات دریافتی، ۳۱۳ میلیون ریال طلا، ۸۶۰میلیون ریال کالا و اجناس(ایزوگام) و ۲۸۰ میلیون ریال تحقق طرح بنای نور بوده است.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.