به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمود صفری شهردار اردبیل در جمع خبرنگاران از برگزاری آیین استقبال از ماه محرم خبرداد و گفت: : نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم طبق روال سال‌های گذشته با مشارکت هیت النور و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اردبیل، روز دوشنبه سوم مردادماه امسال بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم اردبیل برگزار خواهد شد.

وی حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی، تبیین فلسفه محرم و عاشورای حسینی و حفظ و گسترش فرهنگ محرم در جامعه به‌ ویژه در بین جوانان و نسل آینده را از جمله اهدف برگزاری این آیین مذهبی و فرهنگی در دارالارشاد اردبیل بر شمرد و، اظهار کرد: عاشقان اهل بیت(ع) در این مراسم با مداحی و شعرخوانی به استقبال ماه محرم خواهند رفت.

به گفته صفری در این آیین معنوی همچنین از پیرغلامان حسینی تجلیل خواهد شد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه در اجرای این آیین سنتی معنوی وقفه ایجاد شده بود، اضافه کرد: امسال با توجه به وضعیت کرونایی این آیین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.