به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی  در چهارمین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در جوامع امروزی اهمیت روانشناسی بیش از پیش خود را نشان می‌دهد و توجه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اجتماع، خانواده و محیط کار بسیار مهم است.
وی همچنین بر لزوم استفاده از نتایج پژوهش‌های ارائه شده در جامعه و نقش این پژوهش‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و غلبه بر مشکلات تاکید کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی اخیر ISC، تصریح کرد: نقش دانشکده‌ها در ارتقای رتبه دانشگاه بسیار برجسته و حائز اهمیت است و در این راستا بسهم دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی در عملکرد پژوهشی دانشگاه در حال بررسی است.
رزمجو خاطرنشان کرد: نتایج این بررسی‌ها به زودی اعلام خواهد شد و از اعضای هیات‌علمی، گروه‌های آموزشی و دانشکده‌های فعال تجلیل به عمل خواهد آمد.
دکتر محمد نریمانی رئیس چهارمین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی نیز با بیان اینکه در همایش‌ها علاوه بر جنبه پژوهشی، به جنبه آموزشی همایش نیز توجه می‌شود، گفت: پژوهش‌های کاربردی انجام گرفته در این همایش‌ها بیشتر برای دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه مجلات علمی پژوهشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دارای رتبه خوبی بوده و از مقالات و پژوهش‌های برتر کشوری استقبال می‌کند، افزود: بعد از کرونا و سایر مسائل اجتماعی بحث آسیب‌های اجتماعی در میان خانواده‌ها بیشتر شده است و با این وجود احساس نیاز روی این موضوع بیشتر شده است.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه همایش‌های ملی و بین‌المللی در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها سهم مهمی دارد، ادامه داد: امسال ۲۱ همایش ملی و بین‌المللی در این دانشگاه برگزار شده است که از این تعداد ۱۰ مورد متعلق به دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی بوده است.
رئیس چهارمین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری همایش‌های علمی از دیگر فعالیت‌های مهم دانشکده است، خاطرنشان کرد: در این همایش ۳۰۰ مقاله از پژوهشگران سراسر کشور به دبیرخانه همایش رسیده بود که با داوری هیات داوران ۲۸۶ مقاله مورد پذیرش نهایی قرار گرفت.
سرهنگ شاهین نصرتی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل نیز در این همایش با بیان اینکه سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خدمت مردم بوده و در جهت تامین امنیت کشور تلاش می‌کنند، افزود: پلیس دیگر به سبک گذشته سنتی نیست و در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی و حرفه‌ای وارد عمل شده است.
وی با بیان اینکه مشاوران و مددکاران نیروی انتظامی به صورت تخصصی در شهرستان‌ها فعال هستند، ادامه داد: اتاق مشاوره در پارک ملت اردبیل ایجاد شده و به صورت رایگان به اقشار مختلف مردم خدمات‌رسانی می‌کند.
پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل هم در این همایش با بیان اینکه اداره بهزیستی ۸۷ مرکز مشاوره غیردولتی با فعالیت ۳۰۰ نفر مشاور در سطح استان دارد، گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۴ هزار مورد مشاوره انجام شده و ارائه آموزش‌های متعدد در خصوص ارتقای سلامت روانی جامعه، پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی و خانواده انجام شده است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.