به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، علی حسن زاده ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی اظهار کرد: همزمان با هفتم محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه در ورزشگاه ۶ هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت ۹.۳۰ صبح روز جمعه ۱۴ مردادماه در ورزشگاه حسین رضازاده شروع خواهد شد، گفت: این همایش به یاد طفل صغیر امام حسین (ع) و در راستای تبیین فرهنگ عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مسئول هیأت رزمندگان استان اردبیل بیان کرد: حجت الاسلام حسین نوری به عنوان سخنران مراسم در این همایش حضور می‌یابند و همچنین عبداله داداشی و اباصلت ابراهیمی مداحان اهل بیت (ع) نیز به مداحی در رثای شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اصغر (ع) خواهند پرداخت.

حسن زاده ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر (ع) کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.