به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، زنده‌یاد جلیل جاویدزاده ۴۹ ساله اهل و ساکن شهرستان اردبیل بدنبال تصادف رانندگی دچار خونریزی مغزی شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

مرحوم جاویدزاده برغم مراقبت‌های درمانی با بروز علایم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده اش بامداد روز پنجشنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از خانواده این ایثارگر و نیز مسئولان و پرسنل بیمارستان فاطمی اردبیل و پرستاران ICU جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان قدردانی کرد.

استان اردبیل در سه سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.