به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تصور کنید به میهمانی سفارت ایران در انگلیس دعوت شده‌اید؛ احتمالا به محض اینکه مقابل سفارت ایران در لندن برسید با دو گروه مواجه خواهید شد؛ نخست رسانه‌های ملکه با دوربین‌های زیاد و سپس جریان ضدانقلاب! حال عصر امروز “جشن تولد ملکه در سفارت انگلیس در تهران” بود. ما هم به عنوان خبرنگار راهی سفارت شدیم تا از حال و هوای جشن تولد ملکه در سفارت انگلیس روایتی ارائه کنیم.

به محض رسیدن پرچم برافراشته اوکراین در سفارت انگلیس مقابل ما قرار گرفت! تا دست به گوشی بردیم برای روایت؛ افرادی آنجا بودند که مانع ما شدند! یعنی اساسا اجازه روایت را به ما نمی‌دادند؛ از همان ابتدا قهرگونه مقابل ما ایستادند و زمانی هم که خود را به عنوان خبرنگار معرفی کردیم، اجازه ادای رسالت خبری‌مان را ندادند. کاش دستگاه‌های امنیتی این افراد را شناسایی کند و بگوید چه کسی مانع ما شده است.

با همه تلاش ما و ممانت این افراد، اما جشن تولد ملکه الیزابت عصر امروز در سفارت انگلستان آغاز  شد.

اینجا خیابان فردوسی، حوالی ساعت ۱۷:۰۰ است. خیابان شلوغ و درب های سفارت پر تردد است.
خودرو دیپلمات های کشور های مختلف با شیشه های دودی و پرچم های کشورهایشان یکی پس از دیگری وارد سفارت می‌شوند؛ خودروهایی از بلژیک، کرواسی، پاکستان، افغانستان، لهستان، هند و… یکی پس از دیگری خیابان فردوسی را به طرف جنوب و به سمت درب سفارت طی می کردند و بدون توقف با خودرو وارد حیاط سفارت می شدند.

تردد خودرویی تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه داشت اما بعد از آن به یکباره ورود خودروها به طور محسوسی متوقف شد و ورود مهمانان بدون خودرو به سفارت کلید خورد. خودروهایی مثل دنا، پژو ۲۰۶، پرشیا و تیبا با پلاک تهران جلوی سفارت توقف می کردند و مسافران آنها که مهمانان ایرانی بودند پیاده شده و بدون خودرو وارد سفارت می شدند!

یک زن جوان که سنش کمتر از چهل سال بود مسئول تایید ورود مهمانان ایرانی بود و قبل از ورود آنها با بررسی دعوت نامه که در اختیار داشتند به آنها اجازه ورود میداد.

یک تویوتا آمیکو به رنگ سفید و سبز که دورتادور آن تبلیغ نوشابه HYPE داشت و چهار زن ایرانی سوار آن بودند نزدیکه در سفارت شد؛ به آنها هم اجازه وزود داده نشد. به همین خاطر خودروی خود را کنار خیابان پارک کرده و بعد از آنکه دعوت نامه هایشان تایید شد وارد سفارت شدند.

مسیر ورودی سفارت با پرچم هایی  با نشانه آرم سلطنتی انگلیس تزیین شده بود.

هر چه به غروب نزدیک‌تر می‌شدیم، ترددها و رفت‌وآمدها نیز قابل تامل‌تر می‌شد؛ یک پیکان وانت سفید تاج گلی اهدایی را جلوی در سفارت به کارمندان سفارت انگلستان تحویل داد. ساعت حدود ۱۹ و۳۰ ورود مهمانان متوقف شد و مراسم تا ساعت ۲۱ در داخل سفارت ادامه پیدا کرد.

ورود مهمانان تولد ملکه انگلستان  از خیابان فردوسی و روبروی خیابان منوچهری انجام شد با این حال ماموران انتظامی جلوی درب های دیگر سفارت  از جمله در خیابان نوفل لوشاتو ایستادند و فضا را تحت کنترل داشتند.

اینکه میهمانان ایرانی اجازه ورود با خودرو نداشتند؛ اینکه همان عده‌ای که اجازه ورود با خودرو نداشتند، برای تبدیل ظاهرشان شبیه به مدل‌های غربی آن قدر عجله داشتند که به درب‌های سفارت هم نمی‌رسیدند و اینکه این سفارت همان کشوری است که از تحریم‌های امروز تا فتنه‌های دیروز در کارنامه دارد؛ برای من خبرنگار بیرونی دردآور بود؛ اینکه چه طور هم‌وطن‌های من! باروی گشاده در این جشن حاضر بودند برایم قابل درک نبود.

اینجا سفارت انگلیس است؛ جشن تولد ملکه پایان یافته؛ افرادی به ما اجازه ندادند عکس بگیریم و گزارش‌مان را دقیق بنویسیم! انگلیس در ایران به “روباه صفت” معروف است. نازنین زاغری سرکرده شبکه جاسوسی انگلیس اخیرا آزاد و به انگلیس برگشته است. من هم راهی خانه می‌شوم…

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.