به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه شهرستان مشگین شهر در همایش بزرگ عفاف و حجاب در این شهرستان گفت: جهاد حجاب و عفاف برای زنان جامعه اسلامی واجب است چرا که حجاب مصونیت زنان را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه حجاب برای سلامت روحی و روانی جامعه ضروری است، خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسانی زن به واسطه عفت و حجاب است.
امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه عفت نیمی از ایمان است، تصریح کرد: اولین مسئله در علم اخلاق عفت است که از ارکان جهاد با نفس و مبارزه با امیال شیطانی است.
حجت‌الاسلام باوقار با بیان اینکه بانوان با پوشش مناسب ، خود را از دام‌های شیطانی رها می‌کنند افزود: رعایت حجاب بیش از هر زمان دیگر در عصر حاضر لازم و ضروری است چرا که دشمن حجاب را پاشنه آشیل جامعه اسلامی تلقی کرده و بر روی اضمحلال آن برنامه ریزی‌های گسترده‌ای دارد.
امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه عفت و حیا تنها مختص زنان نیست و مردان جامعه نیز باید از رفتار عفیفانه برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: با رجوع به آیات قرآن و برهان‌های دینی متوجه می‌شویم که یوسف پیامبر عفت و پاکدامنی کرد و خداوند وی را از بندگان مخلص و مقرب خود قرار داد.
حجت‌الاسلام باوقار گفت: دشمن تلاش می‌کند ریشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی و نظام حاکم بر ایران را سست و بی‌بنیان نشان داده و با کم‌رنگ کردن حجاب در اذهان عمومی زمینه بدحجابی و بی‌حجابی را در جامعه بیشتر از این رقم بزند.
امام جمعه مشگین‌شهر گفت: اگر بخواهیم به عنوان انسان مؤمن آزاده، شریف و بزرگوار دارای ارزش زندگی کنیم تن دادن به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و دینی که مظهر حجاب و عفاف است بر عزت ما در جامعه خواهد افزود چرا که هیچ کس با بی عفتی و بی حجابی جایگاهی در جامعه برای خود پیدا نکرده است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما استان اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.